Thursday, November 29, 2012

ပြဲ


- ပြဲ -





ေလအလ်င္ေတြ စီးသြားၾကမယ္။ ငယ္ငယ္တည္းက ေမြးရာပါမို႔
ေလဟုန္စီးရတာကို ႏွစ္ၿခိဳက္တယ္။ တိမ္ေတြဟာ ေျမပုံပဲ။ ေရာက္
ေလရာမွာ သူတို႔လည္း ပါတယ္။ အေရွ႕ကို ေငးမိေတာ့လည္း ကိုယ္ပဲ
မ်က္ရည္၀ဲရတယ္။ ျဖဴေဖ်ာ့ေနတဲ့ အေရာင္ဟာလည္း ကိုယ္ေတြပဲ။
ေျပာင္လက္ေနတဲ့ အေရာင္ဟာလည္း ကိုယ္ေတြပဲ။ ျမန္ႏႈန္းေလး
နဲနဲေလာက္ ျမွင့္လိုက္ပါ။ ဆာေလာင္မႈဟာ ၿမိဳ႕ျပေတြကို တိုက္စားလို႔။
လူယဥ္ေက်းေတြရဲ႕ယဥ္ေက်းမႈ ဆိုတာ ဘာလဲ။ ငါကေတာ့ ေလသား
အရိုင္းအစိုင္းပဲ။ ကိုငွက္ရဲ႕သီခ်င္းကို Repeat လုပ္ထားတယ္။ * ငိုသံ
ေတြ ၀ယ္ယူႏိုင္တာ ဘယ္သူမွမရွိ။ ဒဏ္ရာမ်ားနဲ႔ တစ္ေယာက္တည္း *
ေလတိုးသံလား။ ေလခြၽန္သံလား။ ေလေနတဲ့ စိတ္သံလား။ ဖိထားတဲ့
စိတ္အားေတြ တြန္းကန္လာသလို။ ၿမိဳ႕ျပေတြဟာ ဆာေလာင္မႈေတြကို
တိုက္ထုတ္မယ္။ အာမခံႏိုင္ရင္ လိုက္ခဲ့ပါ။ ကိုယ္ေရးကိုယ္တာေခတ္
ထဲမွာ ခင္ဗ်ားလည္း ပါတယ္။ ကိုယ္ေတြလည္း ပါတယ္။





* ကိုငွက္ႀကီး၏ သီခ်င္းစာသား
ၾကယ္စစ္သည္ (၂၀ ႏို၀င္ဘာ ၂၀၁၂)

ေသာ့ကေလး


ေသာ့ကေလး


ငါ ေတးသြားတစ္ခုကို ဖန္ဆင္းတဲ့အခါ
အဲဒီ့သံစဥ္ကို အသက္သြင္းမယ့္/ကႀကိဳးစင္မယ့္ သူဟာ
နင္ ျဖစ္လိမ့္မယ္ ခ်စ္သူ။

ေနဖူးတဲ့ အရပ္မွာ
ၾကာတို႔ ပြင့္ေစ
ပန္းတို႔ လန္းေစ
ေကာင္းကင္တို႔ ငံု႕ေစ
ေျမႀကီးတို႔ ေမာ့ေစ
ျမက္တို႔ဟာ လက္ေစေပါ့။
ဒီ တစ္ရက္ေတာ့ ပဥၥလက္ဆန္ပါရေစ ခ်စ္သူ။
ေလ မျမဴးဘဲ ဖုန္ေတြ ဘယ္ရူးပါ့မလဲ။
အေငြ႕ေတြေတာင္ ခဲတယ္။
ေတာေတြ လဲတယ္။
ေတာင္ေတြလည္း ခဲတယ္။
ေရမစိုဘဲ ရႊဲမွေတာ့ မိုးရြာေနတာ ဆန္းပါဦးမလား ခ်စ္သူ။


-----

ငုံ႔ေနတဲ့ ဦးေခါင္းဟာ
ေလွာင္ရယ္သံ/သူ ကို သိသလို
ႀကိဳးတစ္ေခ်ာင္းက မုိးသားေတြေျပာင္းမွာ ေၾကာက္မိသလို
ငိုေနတဲ့ မ်က္၀န္းတစ္စံုမွာ
အနစ္နာခံမႈအတြက္ ၾကည္ႏူးမႈေတြ ရွိတယ္ခ်စ္သူ။

ဒီလိုနဲ႔ပဲ ...
လႈိင္းက ေလွကို ေဆာ့တယ္။
ခိုက ခါကို ေဆာ့တယ္။
လက ညရဲ႕ အလင္းကို ေထြခင္းတယ္။
နံနက္ခင္းကလည္း
ငါ့ကို မ်က္လံုးခ်င္းေတာင္ တက္နင္းခဲ့ေသးတယ္ ခ်စ္သူ။

ႏူးညံျခင္းနဲ႔ အိစက္ေနတဲ့ စၾကာပန္းတို႔ကို ခင္း
ခေရရနံနဲ႔ တင္းရင္းေနတဲ့ ေလညင္းတို႔ကို ခင္း
ငါ၏ ေခၽြးစက္တို႔ ျပည့္ဖူးေနတဲ့ လမ္းတို႔ကို ခင္း
ၾကည္ႏူးျခင္းနဲ႔ ရာသီတိုင္းဟာ ေမႊးပ်ံလင္းရွင္းေနပါလိမ့္မယ္ ခ်စ္သူ။


-----

ပင္လယ္မွာ ေရာင္နီကို ျမွပ္ေတာ့
မိုးစုန္းစုန္း ခ်ဳပ္သတဲ့။
ေနက ေန႔ကို ေရးေတာ့
ကမၻာဟာ လည္သတဲ့။
မ်က္ႏွာငယ္တဲ့ သူအတြက္
ဟင္းဖက္ဆိုတာ ဘယ္ဘက္မွာလည္း ခ်စ္သူ။

အပူက ပ်ံလြင္းျခင္းကို ယူတယ္။
အေအးက စုပ္ယူျခင္းကို ယူတယ္။
ငါဆိုတာလည္း မည္ကာမတၱာ လူရယ္ပါ။
ေအးအတူ ပူအမွ်ကို ခဏထား
စစ္မွန္တဲ့ မူမွန္သမွ်ဟာ ေလးစားစရာေကာင္းလွတယ္ ခ်စ္သူ။
အပူမွန္သမွ် ငါ့ကို ေပးပါ။


-----

ေရေပၚမွာ အရုပ္ေရးျခင္းနဲ႔
ေလွေပၚမွာ ေတြးျခင္းဟာ
မာလိန္မွဴးဆန္တဲ့ ခန္႔မွန္းျခင္းေပါ့ ခ်စ္သူ။

ေနရီဖ်ဳိးဖ်မွာ
ေကာင္းကင္ေပၚက ၾကယ္မ်က္ရည္တစ္စက္နဲ႔
နင့္အတြက္ပဲ တြက္ခ်က္ေနမိတယ္။
နင္ ေပ်ာ္ပါစ ခ်စ္သူ။
န င္  ေ ပ် ာ္  ပ ါ  စ  ။

ငါ့ မ်က္၀န္းမွာမ်က္ရည္စတို႔ ျမင္ရင္
နင္က ငါ့ကို မေပ်ာ္ဘူးထင္မယ္။
နင္ ရႊင္ပ်မႈကို ျမင္သ၍
ငါ့ရဲ႕ အဇ်တၱဟာ စင္ၾကယ္စြာၾကည္လင္ေနမွာ
နင္ သိပါစ ခ်စ္သူ။
န င္  သိ  ပ ါ  စ  ။


-----

အသံက အသံကို မၾကားသလို
မာန္က မာန္ကို မျမင္သလို
ဗဟိုခ်က္ဟာ
ငါတို႔ရပ္ေနတဲ့ ေနရာမွာရွိတယ္ ခ်စ္သူ။

မိုးနဲ႔ ေျမဟာ တူတယ္။
မီးနဲ႔ ေရဟာ တူတယ္။
ငါနဲ႔ ေသတာ တူတယ္။
နင္နဲ႔ ရွင္တာ တူတယ္ေပါ့။


-----

ခ်စ္သူ ရွက္တဲ့ တစ္ရက္မွာ
ေရစီးတို႔လည္း တန္႔ေစ
လွ်က္စီးတို႔လည္း လက္ေစ
ပန္းတို႔လည္း ဖူးေစ
ေလေျပတို႔လည္း ရွေစ။
မိုးတို႔လည္း စဲေစ။
ေနတို႔လည္း အံုေစ။
သက္တန္႔တုိ႔လည္း ပုန္းေစ။
ပတ္၀န္းက်င္တစ္ခုလံုးလည္း
ပကတိ တိတ္ဆိတ္ေနပါေစေလ။

ခ်စ္သူေရ ---
မၾကားတစ္ခ်က္ ၾကားတစ္ခ်က္နဲ႔
နင္ေပးလာမယ့္ နင္ကိုယ္တိုင္ေရးတဲ့
စာမ်က္ႏွာအခ်ဳိ႕ကို တြက္ခ်က္ၾကည့္ေတာ့ ဟိုး ...
တစ္ေနရာက
ၿမိဳ႕ရိုးႀကီး ငါ့ရင္ထဲမွာ လာေလာင္ေနတယ္။
အေမွာင္ဆိုတာ ေရာင္နီရဲ႕ တစ္စြန္းတစ္စသာ ျဖစ္တယ္ခ်စ္သူ။

န င္  ေ ပ် ာ္  ပ ါ  စ  ။
     န င္  သိ  ပ ါ  စ  ။
          ထ ပ္  တူ  ရွိ  ပ ါ  စ  ။


ၾကယ္စစ္သည္ (21 Oct 2012) 03:36:38 AM

ဟာသ

ဟာသ



ျမင္ကြင္းေတြကို ခ်ည္ထားတယ္။
ျဖည္ မရ။ ျပင္ မရ။
ပတ္၀န္းက်င္မွာ ျမဴေတြခ်ည္းပဲ
နင္ ေနတယ္။ ငိုခ်င္းမဲ့။ ညေနခင္း။
အားကိုးတစ္ခုနဲ႔ လင္းေနတဲ့ေကာင္းကင္ကို
သစ္ပင္ေတြက အျပစ္တင္ၾကတယ္။
ရာရာစစ။ သူ႕ဘက္မွာလည္း
အစစ အရာရာဟာ အရာရာအစစ။



ၾကယ္စစ္သည္ (၂၆ ေအာက္တိုဘာ ၂၀၁၂)

ဘယ္လို စား စား သုညပဲ ရတယ္။


ဘယ္လို စား စား သုညပဲ ရတယ္။



ကုိယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ခြဲစိတ္ဖို႔အတြက္ ဓါးတစ္လက္ ထုတ္လိုက္တယ္။
ဓါးက တဆက္ဆက္ တုန္ေနပါလား။ ဒါဆို ေရာဂါ ရွိေနၿပီ။
သူ႔ကို အရင္ဆံုး ဓါတ္ခြဲၾကည့္ရမယ္။ ဆိုလား။
ဒါ သံမဏိပဲ။ တရြရြနဲ႔ ထက္တယ္။
ဒါေၾကာင့္ပဲ ထင္တယ္။ သူ
အရာရာကို မေၾကာက္တတ္တာ။ ဒါေပမယ့္
သံမဏိလည္း ငရဲ မီး စား တယ္။
အနိစၥ စား တယ္။ သခၤါရ စား တယ္။
က်ဳပ္ကို တည္ပါ။
ပညာနဲ႔ စား ၾကည့္၊ အေျဖက သုည။
စာရိတၱနဲ႔ စား ၾကည့္၊ အေျဖက သုည။
ဂုဏ္ျဒပ္နဲ႔ စား ၾကည့္၊ အေျဖက သုည။
ကိုယ္ျခင္းစာမႈနဲ႔ စားၾကည့္။ ေဟာ
အေျဖ ေျပာင္း သြား ၿပီ။ သုညကိုေတာ့ လြန္ခဲ့ၿပီ။
ဘယ္လား။ ညာလား။ အေပၚလား။ ေအာက္လား။
3D ထဲကလည္း လြတ္ေျမာက္ခ်င္ပါၿပီ။ ဟိုး
အေရွ႕ကို ေမွ်ာ္ၾကည့္ပါဦး။
ခင္ဗ်ား Dimension ေနာက္တစ္ခုကို ေတြ႕ေကာင္းေတြ႕မယ္။
အဲဒါ က်ဳပ္ပဲ။
ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ခြဲရင္း ငရဲ က် ေန တာ။



ၾကယ္စစ္သည္ (10 SEP 2012)

ၿမိဳ႕ျပနဲ႔ ဒုကၡ ဆိုလား။

ၿမိဳ႕ျပနဲ႔ ဒုကၡ ဆိုလား။


ကၽြန္ေတာ့္ေျခေထာက္ေပၚ နင္းတက္လိုက္တာ ဘယ္သူလဲ။ ေလာကဓံလည္း ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ မြန္းက်ပ္မႈလည္းျဖစ္
ႏိုင္တယ္။ ေျခဖ၀ါးႏုႏုေလး တစ္စံုလည္း ျဖစ္ႏိုင္ တယ္။ အျဖစ္ႏိုင္ဆံုးကေတာ့ သူလိုကိုယ္လို လူတစ္ေယာက္ပဲ။
ရုတ္တရက္ ငဲ့ၾကည့္မိတယ္။ မိန္းမႀကီးတစ္ေယာက္ပဲ။ ကေလးငယ္ေလးတစ္ေယာက္ကို ခ်ီထားတယ္။ အေရွ႕က
အမ်ဳိးသားက ထပဲ ေပးရမလား။ ဆက္ပဲ ထိုင္ေနရမလား။ ဇေ၀ဇ၀ါျဖစ္ေနတယ္။ သူ႔ေဘးမွာလည္း ဦးဇင္းတစ္ပါး
က ထိုင္ေနေသးတယ္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ အမ်ဳိးသားက ကေလးကိုပဲေခၚခ်ီထားလိုက္တယ္။ ဒါလည္း နားလည္မႈပဲ။
အဆင္ေျပမလို ျဖစ္သြားတယ္။ ကေလးက “ ၿဗဲ ” ခနဲ ထ ငိုလို႔ အဆင္မေျပေသးသလိုပဲ။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ အမ်ဳိး
သား ေဘးက အမ်ဳိးသမီးငယ္တစ္ေယာက္ ထ ေပးလိုက္တယ္။ ဒီလိုနဲ႔ အဆင္ေျပသြားျပန္တယ္။ အံ၀င္ခြင္က်ပဲ။
ခြင္မက်တာက Speed & Space ပဲ။ ဒါက ဒီေလာက္၀န္ဆို အႏၱရာယ္ မ်ားတယ္။ ဒီ၀န္နဲ႔ကို Speed တင္ရင္ ပိုၿပီး
အႏၱရာယ္ မ်ားတယ္။ ဒီလိုပါပဲ ေန႔တြက္မကိုက္ရင္ သူ႔အတြက္လည္း အႏၱရာယ္မ်ားတယ္။ အဲဒီ့မွာ အႏၱရာယ္ေတြ
ကို လြယ္ထားတယ္။ ဘယ္လိုျပင္သြားမလဲ။ လြယ္ပါတယ္ဆိုၿပီး အစီးေရကို ထပ္ၿပီးတုိးခ်ဲ႕လို္က္တယ္။ ဒါနဲ႔ မကိုက္
တာက ၿမိဳ႕ျပလမ္းဆိုတာပဲ။ ေတြးမယ္ဆို တစ္ၿမိဳ႕လံုးမွ အစီးေရက ငါးေသာင္းေလာက္ပဲ အဆင္ေျပမယ္။ အဲဒီ့လမ္း
ေတြက ဒီေလာက္ပဲ ထမ္းႏိုင္တယ္။ ဒီ့ထက္ ပိုလာရင္ ျပည့္က်ပ္ညပ္လာမယ္။ ဒါလည္း အႏၱရာယ္ မ်ားတာပဲ။ ဘယ္
သူက တရားခံလဲ။ ဒီ ဒဏ္ေတြကို ဘယ္သူေတြ အဓိက ခံ ရတာလဲ။ လူအခ်ဳိ႕ ေျပာတဲ့ ငရဲဆိုတာကေကာ ဘာလဲ။
ေန႔တိုင္း ၾကား ေနရတာကေတာ့ အသံေတြပဲ။ က်ပ္တယ္။ အေရွ႕ကို နဲနဲေလ်ာက္ပါ။ အလယ္မွာ အေခ်ာင္ႀကီး။ အ
လုပ္ ေနာက္က် ေတာ့မွာပဲ။ တခ်ဳိ႕က ေအာ္လို႔။ တခ်ဳိ႕က အူလို႔။ တခ်ဳိ႕က ဆူလို႔။ တခ်ဳိ႕က ဆဲလို႔။ ဘာလဲ။ ခင္ဗ်ား
ဘာေျပာလိုက္တာလဲ။ ေန႔တိုင္းပဲ ၾကား ေနရပါတယ္။ အသံေတြ။ ဘာ အသံေတြလဲ။ ဘာလဲ။ ခင္ဗ်ားကေကာ ဘာ
ေျပာလိုက္တာလဲ။ သဲ့သဲ့ေလးၾကားပါတယ္။ ဘာတဲ့ “ အလုပ္လုပ္ရတာထက္ လိုင္းကားတိုးစီးရတာ ပိုပင္ပန္းတယ္ ”
ဆိုလား။ အၿမဲတမ္းလည္း ၾကားရပါတယ္။ ဘာတဲ့ “ လိုင္းကားစီးရတဲ့ ဒုကၡ ” ဆိုလား။



ၾကယ္စစ္သည္ (၇ စက္တင္ဘာ ၂၀၁၂)

အပ်ံသင္ခါစ စာကေလးတစ္ေကာင္၏ ျပန္စာ

အပ်ံသင္ခါစ စာကေလးတစ္ေကာင္၏ ျပန္စာ


ကတ္ေၾကးတစ္လက္ဟာ ေတာက္ေလ်ာက္ပဲ လိုက္ကိုက္ေနတယ္။ တစ္သိုက္ ၿပီး တစ္သိုက္။
ငွက္ေတြကလည္း အသိုက္မွာ မရွိဘူး။ ႏြားကြဲလို႔ က်ားဆြဲခံရတယ္ ထင္တယ္။ မေရမရာ။ ကပ္
ၿပီးေတာ့ ဂ်ီးမ်ားေနတယ္။ ကပ္ၿပီးေတာ့ ေခ်းငွါးေနတယ္။ ကပ္သီးကပ္သက္ပဲ။ ဒီလူ ဘယ္လို
လူလဲ။ လက္ေပါက္ကပ္တယ္။ လက္က မေပါက္ဘဲ စိတ္ကေဖာက္လာၿပီး ညွပ္တယ္။ တိ ခနဲ။
ရိ ခနဲ။ ထိကပါး၊ ရိကပါး။ သူ႔ကို သိသလားဆိုေတာ့လည္း သိသလိုပဲ။ ဟိုလိုလို ဒီလိုလုိပဲ။ ရိုးတိုး
ရိတ္တိတ္။ ရိုးသားမႈကို တိုးပါ။ အတိတ္ရဲ႕ အရိပ္ကို ဖတ္ပါ။ ေက်းဇူးျပဳၿပီး ေနရာတိုင္းမွာ မညွပ္
ပါနဲ႔။ အရာရာဟာ ေနသားတက် က်ပ္ညပ္ေနခဲ့ပါၿပီ။ ေလွ်ာ့ပါ။ ေလ်ာ့ပါ။ အဲဒီ့ႀကိဳးေတြက အ
ရမ္း တင္း တာပဲ။ ေနရင္းထိုင္ရင္း ေဒါသ ထြက္ လာတယ္။ ျပန္ ၀င္ မရ။ အသြားလည္း ၀င္မရ။
ၿမိဳ႕တံခါးေအာက္မွာ ပိတ္မိေနတယ္။ ကယ္ပါ။ သူေတာင္းစားေတာ့ မဟုတ္။ သူေတာင္းလို႔ ရသ
မွ်ကိုလည္း စား မပစ္ရ။ ဒီေနရာဟာ တားျမစ္နယ္ေျမ။ ထီမထိုးရ။ ေလမရႈရ။ ထပ္၍ ဆိုပါမည္။
ဒီေနရာဟာ တားျမစ္နယ္ေျမ။ မလႈပ္ရ။ ျဖတ္သန္းသြားလာခြင့္ မရွိ။ မသိရ။ ရတာေတြမ်ားလို႔
ေသ တတ္သည္။ တတ္ပင္တတ္ေသာ္လည္း ေရငံုႏႈတ္ပိတ္/ေရမငံုဘဲ ႏႈတ္ဆိတ္။ ဆြံအ။ မသန္
မစြမ္းေတာ့ မဟုတ္။ မသန္ေပမယ့္လည္း စြမ္းသည္။ ကတ္ေၾကးတစ္လက္ကဲ့သို႔ ကၽြမ္းသည္။
သို႔ေသာ္ မကိုက္။ ကိုက္ညီသည္ ျဖစ္ေစ၊ မကိုက္ညီသည္ ျဖစ္ေစ မရိုက္။ ျခင္ေတြ ကိုက္သည္။
မရိုက္ဘဲ ခါ ထုတ္လိုက္သည္။ အဲဒီ့နားမွာ ရပ္မည္။ အဆံုးသတ္။


ၾကယ္စစ္သည္ (၅ စက္တင္ဘာ ၂၀၁၂)