Tuesday, July 9, 2013

ဋ (သို႔မဟုတ္) တတလင္းခ်ိတ္ အက္ေဆး

ဋ (သို႔မဟုတ္) တတလင္းခ်ိတ္ အက္ေဆး



လူအမ်ဳိးမ်ဳိး စိတ္အေထြေထြဟု မွတ္သားခဲ့ဖူးပါသည္။ ထို႔အတူ အကၡရာအမ်ဳိးမ်ဳိး၊ စကားလံုးအမ်ဳိးမ်ဳိးႏွင့္အတူ ကိုယ္စားျပဳမႈအေထြေထြလည္း ရွိေပလိမ့္မည္။ လူအခ်ဳိ႕သည္ မိမိကုိယ္မိမိ အညတရဟု သံုးတတ္ၾကသည္။ တခ်ဳိ႕သည္လည္း မိမိကိုယ္မိမိ ပညာရွိဟု ေျပာၾကသည္။ ထိုထိုေသာအဆိုတို႔သည္ သူတို႕ကိုယ္သူတို႔ ရည္ညႊန္းၾကျခင္းသာ ျဖစ္ေပ၏။ အမ်ားက သတ္မွတ္ထားျခင္း မဟုတ္သည့္အတြက္ မွားသည္၊ မွန္သည္လည္း အေထြအထူး ျငင္းစရာ မရွိေပ။

တတလင္းခ်ိတ္ သည္ အသံႏွင့္တင္ မာ၏။ ပုံသ႑ာန္ႏွင့္ပင္ ေတာင့္တင္း၏။ သူ႕ကို ဒီအတိုင္းထား၍ ျပႆနာမရွိေသာ္လည္း ပက္လက္လွန္လိုက္လွ်င္မူ ကန္႔လန္႔ပုံေဆာင္ေလသည္။ ေျပာင္းျပန္ (ေဇာက္ထိုး) ထားလွ်င္မူ သူ၏ ေပ်ာ့ညံမႈတို႔ ေပၚလာေကာင္းေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဋ တို႔သည္ ဘယ္ေသာအခါမွ ေျပာင္းျပန္မေနေပ။ တတ္ႏိုင္သမွ်တည့္မတ္၍ တည္ၿငိမ္သေယာင္၊ ခိုင္မာသေယာင္ ေဆာင္ၾကေလသည္။

ေတြ႕ဖူးေသာ ဋ တို႔တြင္ အခ်ဳိ႕သည္ ေတာ္၏။ (သို႔မဟုတ္) ေတာ္ခ်င္ဟန္ေဆာင္၏။ အခ်ဳိ႕သည္ တတ္၏။ (သို႔မဟုတ္) တတ္ခ်င္ေယာင္ေဆာင္၏။ လူအေတာ္မ်ားမ်ားသည္ ဋ ကို တတလင္းခ်ိတ္ မွန္း မသိၾကေပ။ ထိုသို႔မသိႏိုင္ေအာင္ ေနထိုင္တတ္ျခင္းသည္လည္း ဋ တို႔၏ ကၽြမ္းက်င္ရာမ်ားထဲမွ တစ္ခုျဖစ္ေပသည္။

ဋ တို႔သည္ နီးစပ္ရာကို တြယ္ခ်ိတ္ႏိုင္၏။ ခပ္ေသးေသးမွသည္ ႀကီးမားက်ယ္ျပန္႔လာေအာင္ စြမ္းရာ၏။ ထိုသို႔ေသာနည္းမ်ားျဖင့္ သူတို႔၏၀န္းက်င္တြင္ မတ္မတ္ရပ္ေလသည္။ သို႔ေသာ္ သူတို႔၏ေဒါက္တိုင္သည္ တစ္ေခ်ာင္းတည္းပင္ ျဖစ္ေပသည္။ လူ ဟု ေခၚတြင္သူတို႔ပင္လွ်င္ ေဒါက္တိုင္ႏွစ္ေခ်ာင္းေထာက္ထားေသာ္လည္း အႀကိမ္ႀကိမ္ေခ်ာ္လဲတတ္ၾကသည္။

ဋ တို႔ ေခ်ာ္လဲေသာအခါတြင္ သူတို႔၏ ခႏၶာကိုယ္ႀကီးမားမႈေၾကာင့္ အနာတရႀကီးစြာ ရတတ္ေလသည္။ သူ႕အနားတြင္ ရပ္တည္သူတို႔ကိုလည္း ထိခိုက္တတ္သည္။ သူႏွင့္ လက္ခ်င္းတြဲထားေသာ ဋ တို႔ကိုလည္း ထိခိုက္တတ္ေပသည္။ ထိုအခါ တတလင္းခ်ိတ္သည္ သူ၏ က်ယ္ျပန္႔ေသာ ၀န္းက်င္ကိုအားျပဳ၍ ျပန္ရပ္ႏိုင္ရန္ ႀကိဳးစား၏။ သူ႕သူငယ္ခ်င္း ဋ မ်ား၏ အကူအညီကို ရယူ၏။

ဋ တို႔သည္ အခ်င္းခ်င္းရိုင္းပင္းသေယာင္ ရွိၾကသည္။ သို႔ေသာ္ အေျခအေန၊ အခ်ိန္အခါေပၚမူတည္၍ တစ္ေယာက္ေပၚတစ္ေယာက္ တက္နင္းရန္လည္း ေခ်ာင္းေနတတ္ၾကေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဋ တို႔သည္ အခ်င္းခ်င္းရိုးသားမႈကို မရရွိတတ္ေပ။ တစ္ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္ ကူညီေသာ္လည္း အခ်ိန္မေရြးေပါက္ကြဲႏိုင္ေသာ ခ်ိန္ကိုက္ဗံုးကိုယ္စီ ကိုင္ေဆာင္ထားၾကေလသည္။

ဋ တို႔သည္ သာမန္ေညာင္ညမ်ား မဟုတ္ၾကေပ။ အညတရမ်ားျဖစ္ေစ၊ သာမန္ေညာင္ညမ်ားျဖစ္ေစ ခ်ေရးရန္ စကားလံုးေလးလံုး လိုအပ္၏။ သို႔ေသာ္ ဋ မ်ားကိုမူ အကၡရာဗ်ည္းစဥ္ကို သိယံုျဖင့္ အလြယ္တကူ ခ်ေရးႏိုင္ေပသည္။

လူအေတာ္မ်ားမ်ားတို႔သည္ ဋ မ်ားကို အလိုမရွိၾကေပ။ သို႔ေသာ္ ထိုလူတို႔သည္ ဋ မ်ားကို တတလင္းခ်ိတ္ မွန္းလည္း မသိၾကေပ။ ထိုသည္ကပင္ တတလင္းခ်ိတ္ တို႔အတြက္ အခြင့္အေရးေပါင္းမ်ားစြာ ရေလ၏။ ထိုသို႔ျဖင့္ပင္ လူမ်ားၾကားတြင္ ဋ တို႔ ရွင္သန္ၾကေလသည္။ ဋ ေပါင္းမ်ားစြာ ရွိၾကေပသည္။

ဤသို႔ျဖင့္ ေလာကတြင္ ဋ မ်ားကို ေရွာင္ရွားရန္ ႀကိဳးစားသူမ်ား၊ တတလင္းခ်ိတ္ ျဖစ္ရန္ ႀကိဳးစားသူမ်ား၊ တတလင္းခ်ိတ္ ကို ေထာက္ခံသူမ်ားႏွင့္ ဋ မ်ားကို ဖယ္ရွားရန္ ႀကိဳးစားသူမ်ားျဖင့္ သိပ္စည္ပင္လွေပသည္။



ၾကယ္စစ္သည္
၈ ဇူလိုင္ ၂၀၁၃

ဘာမွ မသိတဲ့ေကာင္

ဘာမွ မသိတဲ့ေကာင္

အရပ္ကပိန္ပိန္
၀န္းက်င္က ေသးေသး
ကိုယ့္ဘ၀ကိုယ္ေရးေနတဲ့ေကာင္။

ဟိုေနရာလည္း စပ္စပ္
ဒီေနရာလည္း စပ္စပ္
အရာရာတတ္သိခ်င္လြန္းလို႔
ငါးသိုင္းမ်ားၿပီး ဟင္းဟုန္ေနတဲ့ေကာင္။

ဟိုဟာလည္း ျဖစ္ေျမာက္ေအာင္မတတ္
ဒီဟာလည္း ျဖစ္ေျမာက္ေအာင္မတတ္
အင္မတန္လည္း ကပ္သတ္တဲ့ေကာင္။

အဲဒီေကာင္က
ေဆးေပါ့လိပ္က်ေတာ့ ႀကိဳက္တတ္ေသး
ဘီယာက်ေတာ့ ေသာက္တတ္ေသး
ေကာင္မေလးေခ်ာေခ်ာျမင္ေတာ့ ေငးတတ္ေသး
သိလ်က္နဲ႔လည္း မိုက္တတ္ေသးတဲ့ေကာင္။

အဲဒီေကာင္က
ငယ္စဥ္က ေက်ာင္းဆရာျဖစ္ခ်င္သတဲ့
ႀကီးလာေတာ့ အဂၤလိပ္စာေတာင္
I want to read. ေလာက္အသိနဲ႔
Dictionary လွန္ၿပီး ဘာသာျပန္ခ်င္ေသးသတဲ့။

အဲဒီေကာင္က
စတိဗ္ေဂ်ာ့နဲ႔လည္း စကားေျပာဖူးခ်င္ေသး
၀ါရင္းဘတ္ဖက္နဲ႔လည္း ရင္းႏွီးျမွပ္ႏွံမႈအေၾကာင္း ေဆြးေႏြးခ်င္ေသး
ဘီလ္ဂိတ္ကိုေတာင္ သူေတြးဖူးတဲ့ေဆာ့၀ဲလ္တစ္ခုအေၾကာင္း ေျပာခ်င္ေသးသတဲ့။

အဲဒီေကာင္က
ေဘာလံုးအေၾကာင္းဆိုလည္း
နကန္းေလာက္သိၿပီး
ေမာ္ရင္ဟိုနဲ႔ ဘင္နီတဇ္ကို ေထာက္ခံသတဲ့
သူတို႔ ဒႆနကို ႀကိဳက္သတဲ့
ျဖစ္ႏိုင္ရင္ ညစာအတူစားဖူးခ်င္တယ္ဆိုတဲ့ေကာင္။

အဲဒီေကာင္က
စစ္တုရင္ဆိုရင္လည္း
2189 Rating ေလာက္နဲ႔
ဖစ္ရွာနဲ႔ ကားေပါ့ကို သနားသတဲ့
အလီခိုင္နဲ႔ ကားစပါးေရာ့ဗ္ကို ေလးစားသတဲ့
ျဖစ္ႏိုင္ရင္ ခရင္းနစ္ကိုေတာင္ စိမ္ေခၚခ်င္ေသးတယ္ဆိုတဲ့ေကာင္။

အဲဒီေကာင္က
ဂီတဆိုလည္း ခံစားဖို႔ေလာက္သိၿပီး
မိုက္ကယ္လမ္းကို ႀကိဳက္သတဲ့
ဒါေပမဲ့
က်န္တဲ့ အဂၤလိပ္သီခ်င္းအေတာ္မ်ားမ်ားကို
ခံစားလို႔မရဘူးဆိုတဲ့ေကာင္
ခံစားမႈဟာ နားလည္မႈက မစီးဆင္းဘူးလို႔လည္း လက္ခံထားတဲ့ေကာင္။

အဲဒီေကာင္က
မိသားစုကို သိပ္ခင္တြယ္သတဲ့
ေမြးခ်င္းေလးေယာက္မွာ
အငယ္ဆံုးျဖစ္ၿပီး
ညီ၊ ညီမေတြ သိပ္လိုခ်င္သတဲ့။

အဲဒီေကာင္က
ကိုယ္တိုင္စိတ္ညစ္သေလာက္
အနားကလူေတြကို
ေပ်ာ္ရႊင္ေစခ်င္သတဲ့။

ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကို
ႏွစ္ႏွစ္ကာကာခ်စ္ေပမယ့္
ႏိုင္ငံေရးေလာကကလူေတြကိုနားမလည္ဘူးတဲ့။

အဲဒီေကာင္က
ကဗ်ာဆိုရင္လည္း
ကႀကီးေရ က ေလာက္အသိနဲ႔
ရင္ထဲရွိသမွ်၊ မ်က္လံုးထဲျမင္သမွ်လည္း
ခ်ေရးခ်င္ေသးသတဲ့။
ကဗ်ာဆံုးေတာ့လည္း
ပုဒ္မခ်ရမွာအားနာတတ္ေသးသတဲ့။

အဲဒီေကာင္က
ေဇာ္ဂ်ီရဲ႕ တို႔တိုင္းျပည္ကို ႀကိဳက္သတဲ့
မင္းသု၀ဏ္ရဲ႕ သူ႕မွာတမ္းကို ႀကိဳက္သတဲ့
ေမာင္ေခ်ာႏြယ္ရဲ႕ လူႀကိဳက္နည္းတဲ့ေကာင္ကို ႀကိဳက္သတဲ့
လွသန္းရဲ႕ အာရွတိုက္ရဲ႕တစ္ေနရာကို ႀကိဳက္သတဲ့
မိုးဃ္ေဇာ္ရဲ႕ သားေခ်ာ့ေတးကို ႀကိဳက္သတဲ့
တာရာမင္းေ၀ရဲ႕ မီးေတာက္ရစ္သမ္ကို ႀကိဳက္သတဲ့
ေရႊဘုန္းလူရဲ႕ ေက်ာင္းဖြင့္ခ်ိန္ကို ႀကိဳက္သတဲ့
စိုင္း၀င္းျမင့္ရဲ႕ မိသားစုကို ႀကိဳက္သတဲ့
အဲဒီဆရာေတြရဲ႕
ကဗ်ာေတြအေတာ္မ်ားမ်ားကို ႀကိဳက္ေပမယ့္
အဲဒီကဗ်ာေတြကိုေတာ့ ႏွစ္ႏွစ္ကာကာကို ႀကိဳက္သတဲ့။

ဒီလိုနဲ႔
လူ႕သက္တမ္းရဲ႕ သုံးပုံတစ္ပုံေရာက္ေတာ့
ဒီပုံျပင္မွာ
မယံုရဆံုးသူဟာ
သူကိုယ္တိုင္ပဲ ျဖစ္ေနခဲ့။

အဲဒီေကာင္က
ကိုယ့္ကိုယ္ကို ရြဲ႕ခ်င္သတဲ့။
ကိုယ့္ကိုယ္ကို ခနဲ႔ခ်င္သတဲ့။

အဲဒီလိုနဲ႔
ဒီကဗ်ာကို သူေရးခဲ့
သူဟာ ဘာမွမသိပါဘူးတဲ့
သူ႕မွာ ဘာမွ မရွိပါဘူးတဲ့
ဘာမွမသိပါဘူးတဲ့
ဘာမွမရွိပါဘူးတဲ့

အဲဒီလိုဆိုရင္းနဲ႔ပဲ
ဘာမွမသိတဲ့ေကာင္ဟာ
ဘာမွမရွိတဲ့ဘ၀မွာ
ရွိဖူးခဲ့
မရွိဖူးခဲ့
ေနဖူးခဲ့
ေနေနခဲ့
ေသေနခဲ့။

မင္းသိုက္ထြန္း
၇ ဇြန္ ၂၀၁၃။